Rechtsgebieden

Arbeidsrecht

Uw werkgever verlengt uw arbeidsovereenkomst niet en u wilt weten wat u hier tegen kunt doen? U bent op staande voet ontslagen en u bent het hier niet mee eens? De rechtswinkel kan u informeren en bijstaan. Wij zullen namens u een brief schrijven en u begeleiden bij een procedure tegen uw werkgever.

Sociale zekerheid/Bestuursrecht

Uw bijstandsuitkering is gestopt en u wilt in bezwaar gaan? Het UWV is van mening dat u geen recht meer hebt op een WIA-uitkering en u bent het daar niet mee eens? Bij dit soort problemen kunt u denken aan het bestuursrecht. Wij maken namens u bezwaar of gaan mee naar de hoorcommissie. Let op! In bestuurszaken heeft u meestal zes weken om bezwaar te maken, hierna kan dit niet meer.

Personen- en familierecht

U wilt gaan scheiden en vraagt zich af waar u allemaal op moet letten? U partner wilt de kinder- of partneralimentatie bijstellen en u bent het hier niet mee eens? Wij kunnen u informeren over welke stappen u moet nemen. Ook kunnen wij kijken of uw partner in zijn recht staat om te eisen wat hij wilt. Wij houden altijd rekening met het feit dat er in het personen- en familierecht familiare banden zijn en derhalve gaan wij zeer gedegen te werk!

Huurrecht

huurrecht
U heeft borg betaald, maar krijgt uw borg bij het verlaten van de woning niet terug? Uw woning vertoont gebreken, maar uw verhuurder doet niets aan deze gebreken? U wilt de huur opzeggen, maar uw verhuurder meent dat dit niet zomaar kan? Met al deze vragen kunt u bij ons terecht. Wij zullen u informeren en u bijstaan.

Vreemdelingenrecht

U wilt de mogelijkheid bekijken of u recht hebt op gezinshereniging? Wilt u een machtiging kort verblijf aanvragen voor een familielid? Wij helpen u bij het invullen van de formulieren en informeren u waar nodig.

Strafrecht

U bent verdachte in een zaak en u wordt uitgenodigd op verhoor. U wilt weten wat uw rechten en plichten zijn tijdens het verhoor? U bent het slachtoffer van een misdrijf en u wilt uw schade op de daders verhalen? Wij informeren u en staan u bij waar dat kan.