Werken bij ons

De Sociale Rechtswinkel zoekt nieuw talent!

Ben jij een rechtenstudent en sta je te popelen om je opgedane juridische kennis in de praktijk toe te passen? Dan ben jij degene waar we naar op zoek zijn. Vind jij het leuk om mensen te helpen hun juridische vraagstukken op te lossen en deel uit te maken van een gezellig gemotiveerd team? Solliciteer dan snel.

De Sociale Rechtswinkel is in het leven geroepen om aan de steeds meer juridiserende samenleving tegemoet te komen. Terwijl de samenleving aan het juridiseren is, hebben burgers steeds minder financiële middelen om hun recht te behalen. Deze sociaal en economisch zwakkeren in onze samenleving staan wij bij door het toelichten van juridische stukken, het schrijven van brieven en het indienen van processtukken.

Wie zoeken wij:

• Gemotiveerde en ambitieuze rechtenstudenten (HBO en WO);
  • Minstens een propedeuse op zak;
  • Minimaal vier uur per week beschikbaar.

Je taken bestaan niet alleen uit het draaien van spreekuren. Je dient namelijk bereid te zijn om thuis verder aan de slag te gaan met het schrijven van brieven en adviezen voor je cliënten. Brainstormen, artikelen schrijven en flyeren om naamsbekendheid te creëren voor de Sociale Rechtswinkel zullen ook een groot onderdeel uitmaken van je werkzaamheden.

Lijkt het je een uitdaging om ons team te komen versterken en met je juridische kennis mensen op weg te helpen? Mail dan je motivatiebrief en cv naar socialerechtswinkel@gmail.com!